Тверде паливо
Тверде паливо підрозділяється на природне (копалини вугілля: бурий,
кам'яний, антрациту, торф, дрова) і штучне (кам'яновугільний кокс, брикети,
деревне вугілля).

Бурі і деревне вугілля, торф і дрова в основному використовуються на об'єктах тепло-електроенергетики, які розташовані поблизу родовищ даних видів палива, так як їх транспортування на великі відстані призводять до підвищення вмісту в них вологи, що вплине на загальний ККД котельні.
Склади твердого палива необхідні для безперебійного постачання підприємств
паливом на випадок можливих затримок його поставки. Склади твердого палива
поділяються на витратні - для нормального забезпечення двотижневого запасу
палива, і на резервні - для забезпечення місячного (іноді двомісячного) запасу
палива.
Склади твердого палива є складні комплекси, що займають досить таки великі
площі на територіях підприємств і складаються з:
- безпосередньо складів палива,
- приймально-розвантажувальних пристроїв,
- дробильних пристроїв,
- бункерів котлів,
- механізмів для подачі палива на склади, в котельні, до бункерів котлів.
- безпосередньо складів палива,
- приймально-розвантажувальних пристроїв,
- дробильних пристроїв,
- бункерів котлів,
- механізмів для подачі палива на склади, в котельні, до бункерів котлів.
При поставці палива залізничним транспортом розвантаження його здійснюється
за допомогою:
- вагоноперекидачів з бункером (для вугілля і великих потужностей об'єктів)
- разгрузоустройств з щілинними бункерами і пластинчастими конвеєрами (для вугілля і об'єктів меншої потужності)
- разгрузоустройств з багатоковшевими (багерні) машинами (для торфу).
- вагоноперекидачів з бункером (для вугілля і великих потужностей об'єктів)
- разгрузоустройств з щілинними бункерами і пластинчастими конвеєрами (для вугілля і об'єктів меншої потужності)
- разгрузоустройств з багатоковшевими (багерні) машинами (для торфу).
Якщо є ймовірність смерзания вугілля при його транспортуванні, то перед
розвантаженням вагони поміщаються в розморожують пристрою.
Після разгрузоустройств вугілля потрапляє безпосередньо на склад. Склади
твердого палива найчастіше робляться відкритими. Закриті склади облаштовуються
тільки при невеликих потужностях і коштують значно дорожче. Склади є системою
«котлованів» в формі равнобочной трапеції (так звані «штабелі»). Багато склади
обладнуються «розпушувачами» вугілля і мостовими кранами-перевантажувачами.
Зі складу тверде паливо потрапляє в дробильний корпус. Там воно спочатку потрапляє
на вібраційні грохоти (для відділення великих фракцій вугілля від дрібних) і
тільки після них - на дробарки (молоткові, валкові зубчасті та дискозубчаті).
Іноді відразу під бункерами разгрузоустройств встановлюються пристрої
попереднього дроблення вугілля, після чого вугілля потрапляє в дробильний
корпус.
Після дроблення паливо з конвеєрів транспортується в бункери котелень з
яких подається на горіння.
Для відділення з транспортується шару твердого палива феромагнітних включень на складах передбачають установку сепараторів-железоотделітелей. Так само всі склади обладнуються спеціальними вагами для обліку проходить
через тракт подачі палива вугілля.
Для відділення з транспортується шару твердого палива феромагнітних включень на складах передбачають установку сепараторів-железоотделітелей.
Для транспортування палива по території складу від разгрузоустройств до
дробарок, складів і бункерів використовуються конвеєри (з прогумованої
стрічкою, сталевою стрічкою, стрічково-канатні, пластинчасті, скребкові,
гвинтові (шнеки), ковшові елеватори) з вузлами пересипання.
Для відбору проб палива встановлюються спеціальні пробовідбірники.
У зв'язку з тим, що після дроблення при транспортуванні палива неминуче
його запилювання, для забезпечення вибухопожежобезпеки об'єкти обладнуються
потужними системами вентиляції і пиловловлення, використовується обладнання у
вибухонебезпечному виконанні, складні системи пожежогасіння.
На майданчиках, на яких розміщується складське устаткування, повинні бути
передбачені пожежні проїзди необхідної ширини відповідно до вимог нормативної
документації.
В даний час все більшу кількість об'єктів промисловості і енергетики перекладається
з твердого палива на природний газ, оскільки тверде паливо має низку недоліків:
1. При спалюванні твердих видів палив в атмосферу з димовими газами
викидається значна кількість оксидів сірки і азоту, окису вуглецю, тверді
частинки (незгоріле паливо і зола), що тягне за собою установку складних систем
очищення димових газів.
2. Наявність сірчистих сполук знижує корозійну стійкість системи димовидалення.
3. Тверде паливо в порівнянні з природним газом має низьку теплотою згоряння, і, як наслідок, ККД котельні на твердому паливі нижче, ніж на природному газі або ЗВГ.
4. При спалюванні твердого палива відбувається «занос» сажею (нагар) поверхонь нагріву котлового обладнання і утворюється зола, що призводить до утворення спеціальних золоотвалов і системи золовидалення.
5. Незручність зберігання і транспортування (величезні площі, займані безпосередньо складами, обладнанням систем подачі палива і підготовки палива).
2. Наявність сірчистих сполук знижує корозійну стійкість системи димовидалення.
3. Тверде паливо в порівнянні з природним газом має низьку теплотою згоряння, і, як наслідок, ККД котельні на твердому паливі нижче, ніж на природному газі або ЗВГ.
4. При спалюванні твердого палива відбувається «занос» сажею (нагар) поверхонь нагріву котлового обладнання і утворюється зола, що призводить до утворення спеціальних золоотвалов і системи золовидалення.
5. Незручність зберігання і транспортування (величезні площі, займані безпосередньо складами, обладнанням систем подачі палива і підготовки палива).
Комментарии
Отправить комментарий